Facebook
Twitter
YouTube
Steam
Feed
Aplikacja Save!Project
dla Windows
Aplikacja Save!Project
Ta strona wykorzystuje ciasteczka w celu poprawnej realizacji dostarczanych usług i informacji oraz w celach gromadzenia anonimowych informacji statystycznych.
Rozumiem, nie pokazuj tej informacji ponownie.
Zarejestruj się Zaloguj się Jesteś członkiem naszej społeczności?

HELLION - wrażenia z wersji Alpha

Kamikaze / 2017-03-04 / Redakcyjna treść publiczna
Dziennik pokładowy, wpis nr 7: Minął już tydzień odkąd obudziłem się z kriogenicznego snu. System HELLION to kłamstwo, mieliśmy tu zacząć nowe życie, a nie o nie walczyć! Dziś rano prawie skończyło mi się paliwo do generatorów, a z tym cholernym świdrem potrzebuję paru godzin, żeby wydobyć z asteroidy cokolwiek w sensownych ilościach. Poza tym w sąsiednim systemie odbieram sygnał ratunkowy – kusi mnie żeby go sprawdzić, bo mógłbym przehandlować cewki mocy na baterię hipernapędu, ale boję się, że to pułapka szabrowników... Chociaż tak naprawdę wszyscy tu nimi jesteśmy...

Niedawne odkrycie systemu TRAPPIST-1 i siedmiu planet podobnych wielkością do Ziemi, które krążą wokół tej "bliskiej" naszemu systemowi gwiazdy, rozpaliły w sercach wielu ludzi dusze odkrywców – marzycieli. Czy ludzkość będzie kiedyś w stanie opuścić Układ Słoneczny i utworzyć swoją pierwszą międzygwiezdną kolonię? Produkcja chłopaków z Zero Gravity Games stara się na swój sposób na to pytanie odpowiedzieć.

HELLION - wrażenia z wersji Alpha - Obraz 1


Choć zazwyczaj formułka typu "Early Access-Alpha Version-Survival-Indie Game", budzi we mnie mieszane uczucia graniczące z alergią, to HELLION zauroczył mnie od pierwszego wejrzenia. Okazuje się, że podróż i skolonizowanie odległej gwiazdy nie poszły zbyt dobrze. Wokół planet zamiast prężnie rozwijających się habitatów krążą opuszczone wraki, a zasobów jest zdecydowanie zbyt mało. Po pobudce z kriogenicznego snu i przeczytaniu paru enigmatycznych instrukcji z dwóch datapadów, w zasadzie zostałem pozostawiony sam sobie – co wykorzystałem, nieopatrznie wyłączając grawitację na swojej malutkiej, osobistej stacji kosmicznej. Następnym moim krokiem było wystrzelenie się (razem z cennym tlenem wewnątrz) w próżnię... Na szczęście założyłem wcześniej skafander.

HELLION - wrażenia z wersji Alpha - Obraz 3


Okazuje się, że HELLION podchodzi do słowa "Survival" bardzo poważnie – jako gracz musiałem dbać o poziom tlenu, ciśnienia i energii (w planach jest też temperatura i radiacja) w mojej bazie matce, jak i statku kosmicznym, a sprzęt, który to zapewnia, musi mieć regularnie wymieniane podzespoły, by sprawnie działać. Wyjście w pustkę także jest dosyć emocjonujące, ponieważ twórcy gry wzięli sobie do serca pierwszą zasadę dynamiki Newtona i sterowana postać bez paliwa w Jetpacku już raczej nie ma szans na powrót do "domu".

Ciekawie też zapowiada się system craftingu, nie ma tutaj typowego "jeśli połączę 3 drewienka, 4 bloki kamienia i łeb łosia, to wyjdzie mi kominek", tutaj poszczególne komponenty do rozbudowy (tak jak i w zasadzie większość potrzebnych rzeczy) trzeba znaleźć na mapie, po uprzednim jej zeskanowaniu. Mapa sama w sobie też nie jest mała (przypomina wyglądem tę z Kerbal Space Program), wokół gwiazdy systemu krążą planety, a wokół nich zazwyczaj księżyce i asteroidy, które z kolei można mozolnie eksploatować dla potrzebnych surowców.

HELLION - wrażenia z wersji Alpha - Obraz 2


Na uwagę zasługuje też fakt, że produkcja ta jest czysto multiplayerowa. Nigdy nie wiadomo czy wciskając przycisk Distress Call (a takowy istnieje), przywołamy kogoś przyjaznego, czy może kosmicznego pirata, który po paru celnych strzałach z karabinu weźmie się za szaber naszych zasobów i paliwa. Gra oferuje nam także rozgrywkę kooperacyjną – nic nie stoi na przeszkodzie, by zaraz po kriogenicznej pobudce obudzić przyjaciela naprzeciwko, co zwiększa wrażenia z rozgrywki dziesięciokrotnie. W tej chwili na liście figuruje całkiem pokaźna ilość oficjalnych serwerów, więc nie ma problemu ze znalezieniem gry.

Niestety tytuł jest we wczesnej fazie Alfy – powoduje to, że tak naprawdę większość rzeczy jeszcze nie została zaimplementowana. Planety to placeholdery o niskiej rozdzielczości, okazjonalnie tu i tam atakują dzikie bugi. Panowie z Zero Gravity na Steamie dali sobie w opisie "co najmniej rok" na wyjście z Early Access, w co jestem w stanie jednak spokojnie uwierzyć. Cena niestety też nie zachęca.

HELLION - wrażenia z wersji Alpha - Obraz 4


Jestem jednak dosyć spokojny o tę produkcję, "szkielet" wersji Alpha, który na tę chwilę nam sprezentowano jest wymagający i bardzo zachęcający, nie mogę się więc doczekać, kiedy zademonstruje swoje możliwości w stu procentach.

Komentarze

Dodaj nowy komentarz:

Reklama

Nadzieje

Wymagający survival
Większość zapowiadanych rzeczy zapowiada się miodnie
Już teraz potrafi wciągnąć

Obawy

Produkt wymagający, co może odbić się na popularności
Cena jest na tę chwilę odrobinę zbyt wygórowana

Najnowsze

2017-04-20 P.A.M.E.L.A. / Odległa, acz nie tak bardzo, przyszłość. Na środku oceanu powstała chluba ludzkości, wizja rodem z utopii science-fiction – potężne i niesamowicie zaawansowane technicznie miasto.
2017-03-04 HELLION - wrażenia z wersji Alpha / Dziennik pokładowy, wpis nr 7: Minął już tydzień odkąd obudziłem się z kriogenicznego snu.
2016-09-18 For Honor - wrażenia z testów wersji Alpha / Na nową produkcję Ubisoftu świat zwrócił uwagę podczas E3 w 2015 roku, kiedy to For Honor zadebiutowało świetnie zrealizowanym zwiastunem.
Pokaż pełną listę

Najpopularniejsze

2013-11-05 X-COM: Enemy Within / Studio Firaxis postawiło kiedyś przed sobą ambitny cel - postanowiło wziąć na tapetę markę X-COM i ją wskrzesić. Było to wyzwanie trudne z kilku powodów.
2014-03-18 Kingdom Come: Deliverance / Zaledwie kilka miesięcy temu świat usłyszał po raz pierwszy o Kingdom Come: Deliverance i z miejsca zakochał się w wizji czeskiego studia Warhorse.
2014-01-28 Alien: Isolation / Gracze to istoty marudne i pamiętliwe, a każdy tytuł z wyższej półki jest przez nich gruntownie prześwietlany. I biada, jeśli jakaś obiecująca, długo wyczekiwana produkcja okaże się porażką.
Pokaż pełną listę

Reklama