Facebook
Twitter
YouTube
Steam
Feed
Aplikacja Save!Project
dla Windows
Aplikacja Save!Project
Ta strona wykorzystuje ciasteczka w celu poprawnej realizacji dostarczanych usług i informacji oraz w celach gromadzenia anonimowych informacji statystycznych.
Rozumiem, nie pokazuj tej informacji ponownie.
Zarejestruj się Zaloguj się Jesteś członkiem naszej społeczności?

Deus Ex: Human Revolution

OsaX Nymloth / 2014-02-11 / Redakcyjna treść publiczna / Deus Ex: Human Revolution
Deus Ex: Human Revolution okazał się jedną z najlepszych gier wydanych w ostatnich latach, a jednocześnie godnym następcą pierwszego Deus Exa. Human Revolution to kolaż RPG-a z elementami gry akcji oraz skradanki, wymieszane wątki polityczne, filozoficzne i egzystencjalne, a wszystko to podlane smacznym sosem wcale nie tak odległego science-fiction. Jeśli masz problemy z przejściem gry, nie wiesz, w które ulepszenia warto zainwestować jak najszybciej, a co zostawić na później, to dobrze trafiłeś. W tym krótkim poradniku postaram się wytłumaczyć jak grać, by wygrać.

Deus Ex: Human Revolution - Obraz 1


Porady ogólne:

1. Eksploruj! Do wielu miejsc prowadzi często więcej niż jedna droga. Jeśli nie możesz się gdzieś dostać, bo drzwi są zablokowane – poszukaj w okolicy szybu wentylacyjnego. Być może znajdziesz słabszy fragment muru, który przy odpowiednim ulepszeniu można nieco uszkodzić, otwierając tym samym dalszą drogę.

2. Eksploracja ma też więcej dobrych stron! Często można się natknąć na dodatkowe pomieszczenia, zdobyć bonusowe kredyty, albo znaleźć pożyteczne przedmioty.

3. Staraj się już na początku przygody zdecydować w jakim kierunku będziesz rozwijać postać. Owszem, punktów Praxis w grze idzie znaleźć naprawdę sporo – na tyle, że jest możliwe stworzenie postaci uniwersalnej, ale nie jest to zalecany sposób rozwoju. Ogólnie do wyboru masz dwie, a w zasadzie trzy ścieżki. Pierwsza, to skradanie i unikanie walki. Druga zaś, cytując Judas Priest, to "All Guns Blazing", czyli przyjmowanie przeciwników na klatę i nie uchylanie się przed niczym, co akurat pędzi w twoim kierunku. Obie ścieżki są równie dobre (aczkolwiek małe bonusy doświadczenia premiują bycie dobrym w skradaniu), więc nie musisz się bać, że w pewnym momencie utkniesz w martwym punkcie.

4. Oczywiście powyższa porada nie oznacza, że nie możesz zaangażować się w walkę w momencie, kiedy wybrałeś Stealth jako swój styl gry. Zawsze dobrze mieć przy sobie przynajmniej dwie sztuki broni, aby móc się obronić w razie konieczności – czasami wystarczy po prostu pech, aby zostać zauważonym podczas przekradania się przez halę pełną wrogów.

5. W przypadku podejścia siłowego warto mieć przynajmniej 2-3 spluwy i pełno amunicji gotowej do natychmiastowego użycia. Większa ilość broni nie zaszkodzi, ale nie wystarczy znajdowanych ulepszeń, aby każdą usprawnić do naprawdę zadowalającego poziomu.

6. Skradasz się? To i tak weź ze dwie pukawki, w tym jedną paraliżującą. Może to być nawet podstawowy Stun Gun. Przyda się i to nie raz, uwierz mi. Dodatkowo broń paraliżująca dobrze się sprawdza jako tymczasowe wyłączenie z gry na przykład wyjątkowo wścibskiej kamery.

7. Wydawaj kasę. Serio, nie ma sensu posiadać kilkadziesiąt tysięcy kredytów na koncie, które nic nie robią. Wykup ulepszenia do broni, dokup amunicję, kup kilka paczek wirusów i innych przydatnych rzeczy. Jeśli nadal narzekasz na nadmiar pieniędzy, przejdź się do kliniki Limb i kup nowy zestaw Praxis. Albo i dwa.

8. Hakuj. Wszystko co popadnie, jeśli tylko umiejętności ci na to pozwalają. Nawet jeśli zyskasz dzięki temu tylko dostęp do czyjegoś spamu.

9. Jeśli się przekradasz, poświęć chwilę na posiedzenie w bezpiecznym kącie i obserwację przeciwników. Zapamiętaj trasy patroli, rozmieszczenie kamer oraz punktów aktywacji alarmu. Zaplanuj akcję – przeszkadzającego strażnika możesz obezwładnić od tyłu, a następnie wynieść poza zasięg wzroku kompanów albo kamer bez wzbudzania alarmu.

10. Bądź spostrzegawczy – niektóre kody do komputerów, sejfów i skrytek są ukryte... tuż po twoim nosem.

11. Unikaj walki z robotami i wieżyczkami, o ile to możliwe. Nie dość, że potrafią mocno przywalić, to jeszcze zmarnujesz sporo amunicji. W razie konieczności użyj granatu EMP (granat EMP to także dobra metoda na pozbycie się mocnych, mocno augmentowanych przeciwników; celnie rzucony, po prostu spali im obwody).

12. Polub się z systemem osłon. Brzmi banalnie? To dobrze. A teraz wejdź do opcji i upewnij się, że chowanie się za osłonami jest przełączane, a nie aktywowane przez przytrzymanie przycisku.

13. Czytaj. Chociażby pobieżnie sprawdzaj każdą znalezioną notatkę, maila i tym podobne. Poza smaczkami, znajdziesz tam często także kody do komputerów.

14. Pamiętaj, że pomimo tego, że możesz mieć kilka "baterii", tylko pierwsza będzie się samoczynnie regenerować. Pozostałe będą wymagać małej pomocy. Zjedz batonika albo coś innego wysokoenergetycznego, aby się podładować.

15. Część upierdliwych strażników możesz spróbować "zwabić". Przykładowo: otwórz drzwi przed nimi pozostając niewidocznym. Zdziwią się i podejdą sprawdzić, co się stało – jednocześnie nie podnosząc alarmu. Kiedy podejdą, możesz albo przekraść się obok nich albo ogłuszyć. Strażnicy reagują w ten sposób także na hałas – skakanie bądź rzucanie skrzynkami na pewno zwróci czyjąś uwagę.

Deus Ex: Human Revolution - Obraz 2

Implanty:

Implanty, zwane też augmentami (lub nawet augmentacjami) są nieodzowną częścią serii Deus Ex i kluczowymi elementami, bez których przejście gry byłoby albo niesamowicie trudne, albo wręcz niemożliwe. Do wyboru jest naprawdę sporo rozmaitych wszczepów i na początku nie za bardzo wiadomo, w co warto zainwestować już na starcie, co się może przydać w póżniejszej fazie gry, a jakie implanty w ogóle można pominąć (albo zostawić na lepsze czasy, kiedy to punktów Praxis będzie tyle, że wydanie ich nawet na najmniej potrzebne rzeczy nie będzie problemem).

Są ulepszenia, które warto mieć bez względu na ścieżkę, którą się wybrało. Dobra wiadomość jest taka, że podczas gry nie będziesz mieć raczej problemu, aby na długo przed końcem mieć zainstalowane wszystkie ważne implanty. Zła wiadomość zaś jest taka, że trzeba sobie poradzić i wybierać odpowiednie augmentacje zanim w końcu osiągnie się status W Pełni Wyposażonego Jensena. Oto spis dostępnych w grze ulepszeń, po którym nastapi prezentacja najbardziej optymalnego zestawu wszczepów.

Deus Ex: Human Revolution - Obraz 3

Implanty czaszki:

Nazwa: KASIA (CASIE)
Koszt aktywacji: 2 punkty
Implant nadrzędny: brak
Opłacalność: niska


Teoretycznie wydawać by się mogło, że augmentacja pozwalająca na odczytywanie emocji i reakcji rozmówcy to świetna rzecz. Nie dość, że KASIA na bieżąco informuje o reakcji NPC-a, notuje również jego typ osobowości, wskazuje na cechy charakteru, a także pozwala na wypuszczenie feromonów, które przy odpowiednim typie osobowości z miejsca przekonują rozmówcę do racji Jensena. Problem w tym, że implant ten jest dość drogi jak na wczesny etap gry, a w zasadzie każdą potyczkę słowną można wygrać tocząc normalną rozmowę. I nie jest to wcale trudne, naprawdę. Mimo to KASIĄ można się zainteresować, zwłaszcza w przypadku osób lubiących odkrywać jak najwięcej detali – z jej pomocą można uzyskać kilka dodatkowych informacji oraz zdobyć dwa achievementy.

Nazwa: System Radarowy "Przewodnik" (Wayfinder Radar System)
Koszt aktywacji: implant startowy
Implant nadrzędny: brak
Opłacalność: n/d


Domyślne wykrywanie NPC-ów na minimapie, którzy znajdują sie w okolicy 25 metrów od Adama. Wskazuje również, czy któryś z nich jest zaalarmowany albo wrogi.

Nazwa: Radar 2 (Radar 2)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: System Radarowy "Przewodnik"
Opłacalność: niska, wręcz zerowa


Radar można ulepszyć, przez co jego zasięg zwiększa się do 50 metrów. Zupełnie zbędny implant, który można aktywować w zasadzie tylko wtedy, kiedy już nie ma na co wydawać punktów Praxis.

Nazwa: Infołącze (Infolink)
Koszt aktywacji: startowe
Implant nadrzędny: brak
Opłacalność: n/d


Jeden z wszczepów startowych Jesnena, pozwalający na komunikację z odległymi bohaterami. Nic więcej nie trzeba dodawać.

Nazwa: Wzmacniacz Skradania się (Stealth Enhancer)
Koszt aktywacji: 2 punkty
Implant nadrzędny: brak
Opłacalność: niska


Cała rodzina ulepszeń skradania jest warta co najwyżej krótkiego spojrzenia i zignorowania. Nawet jeśli celujesz w postać będącą niemal duchem przemykającym niezauważenie obok przeciwników, to i tak nie są to implanty warte uwagi.

Nazwa: Śledzenie hałasu (Noise Feedback)
Koszt aktywacji: aktywowane razem ze Wzmaczniaczem Skradania
Implant nadrzędny: Wzmacniacz Skradania się
Opłacalność: niska


Dzięki temu dowiesz się, że – uwaga – biegnąc robisz więcej hałasu niż chodząc, a chodząc słychać cię bardziej, niż kiedy się skradasz. Do tego odkrycia naprawdę nie potrzeba implantów. Jeśli się skradasz, to ZAWSZE kucaj i używaj klawisza Ctrl – nikt cię nie usłyszy.

Nazwa: Stożki Widzenia (Cones of Vision)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Wzmacniacz Skradania się
Opłacalność: niska


Pozwala na obserwację na radarze zasięgu widzenia przeciwników. Jeśli naprawdę masz problemy z rozpoznaniem, czy ktoś Cię zobaczy czy jednak dasz radę się prześlizgnąć niezauważenie, to możesz rozważyć wykupienie tego ulepszenia.

Nazwa: Wskaźnik Ostatniej Pozycji (Last Known Location Marker)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Wzmacniacz Skradania się
Opłacalność: niska


Zupełnie bezużyteczny implant – wystarczy umiejętnie korzystać z systemu osłon, aby znać lokalizację przeciwników. Swoje robi też radar, czyniąc ten implant jeszcze bardziej bezwartościowym.

Nazwa: Oznacz I Śledź 1.0 (Mark and Track 1.0)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Wzmacniacz Skradania się
Opłacalność: niska


Jak wyżej – chowając się i manipując kamerą, tudzież wychylając się zza węgła zdobędziesz wszystkie potrzebne informacje. Za darmo.

Nazwa: Oznacz I Śledź 2.0 (Mark and Track 2.0)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Wzmacniacz Skradania się
Opłacalność: niska


Jak wyżej.

Nazwa: Oznacz I Śledź 3.0 (Mark and Track 3.0)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Wzmacniacz Skradania się
Opłacalność: niska


Jak wyżej.

Nazwa: Wszczep Hakerski (Hacking)
Koszt aktywacji: n/d
Implant nadrzędny: brak
Opłacalność: wysoka


Jedne z najbardziej opłacalnych implantów znajdują się właśnie tutaj. Łącznie osiem wszczepów, z których większość warto aktywować bez względu na to, czy gra się postacią skradającą, czy zabijaką.

Nazwa: Przejęcie 1 (Capture 1)
Koszt aktywacji: startowe
Implant nadrzędny: Wszczep Hakerski
Opłacalność: wysoka


Pozwala na hakowanie terminali o najniższym poziomie zabezpieczeń.

Nazwa: Przejęcie 2 (Capture 2)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Wszczep Hakerski
Opłacalność: wysoka


Pozwala na włamywanie się do terminali o drugim poziomie zabezpieczeń.

Nazwa: Przejęcie 3 (Capture 3)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Wszczep Hakerski
Opłacalność: wysoka


Pozwala na włamywanie się do terminali o trzecim poziomie zabezpieczeń.

Nazwa: Przejęcie 4 (Capture 4)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Wszczep Hakerski
Opłacalność: wysoka


Pozwala na włamywanie się do terminali o czwartym poziomie zabezpieczeń.

Nazwa: Przejęcie 5 (Capture 5)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Wszczep Hakerski
Opłacalność: wysoka


Pozwala na włamywanie się do terminali o najwyższym, piątym poziomie zabezpieczeń.

Nazwa: Przejęcie Kamery (Camera Domination)
Koszt aktywacji: startowe
Implant nadrzędny: Wszczep Hakerski
Opłacalność: n/d


Bardzo przydatny implant, który posiadamy od samego początku. Pozwala na deaktywację kamer – o ile uda się dostać do komputera ochrony. Jeśli to się udało, to po prostu kliknij wybraną kamerę. Czerwona lampka wskazuje, że dana kamera jest nieaktywna, a tym samym można bez problemu przed nią paradować bez obaw o włączenie alarmu.

Nazwa: Przejęcie Wieżyczki (Turret Domination)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Wszczep Hakerski
Opłacalność: średnia


To samo co z kamerami, tyle że tym razem Jensen może przejąć kontrolę nad systemami wieżyczek obronnych. Można je albo wyłączyć, zostawić w spokoju, albo przestawić w tryb, w którym atakować będą wrogów gracza. Nie muszę mówić, że dla postaci skradającej się jest to ostatnia potrzebna rzecz na całej planecie. Jeśli jednak po prostu chcesz wyczyścić sobie szybko drogę bez narażania własnych czterech liter, to ten implant jest całkiem pomocny. Ciekawostka: zhakowaną wieżyczkę można podnieść i zanieść na inne stanowisko, aby zajęła się kolejnymi przeciwnikami.

Nazwa: Przejęcie Robota (Robot Domination)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Wszczep Hakerski
Opłacalność: niska


To samo co wyżej, tyle że możesz przejąć robota. I podobnie jak wcześniej, jeśli się skradasz, to co najwyżej zechcesz wyłączyć wszelkie potencjalne problemy. Jeśli grasz w stylu Rambo, to zyskasz niezłego pomocnika.

Nazwa: Zwiadowca Sieciowy (Hacking: Analyze)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: n/d
Opłacalność: niska/średnia


Zestaw dwóch augmentacji, które teoretycznie mogą być przydatne, ale w praktyce równie dobrze można się obyć bez nich.

Nazwa: Informacje o Wykryciu (Detection Feedback)
Koszt aktywacji: aktywowane razem ze Zwiadowcą Sieciowym
Implant nadrzędny: Zwiadowca Sieciowy
Opłacalność: n/d


Krótko: najechanie kursorem na wybrany węzeł podczas hakowania ujawni procentową szansę wykrycia. Oczywiście, im niższa, tym lepiej – jednakże trzeba pamiętać, że niemożliwym jest zejście poniżej 15%. Przynajmniej nie bez zebrania kilku "osłabiających" system węzłów, które mogą zredukować szanse wykrycia aż do zera.

Nazwa: Analiza Wszystkich Magazynów Danych (Analyze All Datastores)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Zwiadowca Sieciowy
Opłacalność: niska


Jeśli masz przed sobą terminal o dużym stopniu trudności i nie chcesz marnować czasu na przejmowanie węzłów, w których nie ma nic wartościowego, to możesz rozważyć aktywację tego wszczepu. Pozwoli on na ukazanie zawartości węzłów baz danych, a tym samym decyzję, czy warto ryzykować dla tejże zawartości, czy lepiej od razu zająć się przejęciem systemu.

Nazwa: Dodatek Fortyfikacji Hakerskiej (Hacking Fortify)
Koszt aktywacji: startowe
Implant nadrzędny: n/d
Opłacalność: średni


Przydatna rzecz w przypadku bardziej skomplikowanych zabezpieczeń. Ufortyfikowanie przejętych węzłów zapewnia kilka cennych sekund, które często decydują o tym, czy hakowanie się uda czy nie.

Nazwa: Fortyfikacja 1 (Fortify 1)
Koszt aktywacji: startowe
Implant nadrzędny: Dodatek Fortyfikacji Hakerskiej
Opłacalność: n/d


Z tym Jensen startuje i się raczej szybko polubi.

Nazwa: Fortyfikacja 2 (Fortify 2)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Dodatek Fortyfikacji Hakerskiej
Opłacalność: średnia


Cyber-umocnienia są jeszcze lepsze, przez co w razie wykrycia, system potrzebuje więcej czasu na wykrycie intruza.

Nazwa: Fortyfikacja 3 (Fortify 3)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Dodatek Fortyfikacji Hakerskiej
Opłacalność: średnia


Maksymalny poziom fortyfikacji, dodaje aż trzy poziomy zabezpieczeń do wybranego, kontrolowanego węzła. Ufortyfikowanie kilku takich węzłów na drodze do terminala, z którego przeprowadzany jest atak, pozwala zyskać naprawdę sporo cennego czasu.

Nazwa: Dodatek Maskujący Włamanie (Hacking: Stealth)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: n/d
Opłacalność: średnia/wysoka


Seria augmentacji, która sukcesywnie zmniejsza szanse wykrycia. Bardzo przydatne, zwłaszcza podczas włamywania się do co mocniej zabezpieczonych terminali.

Nazwa: Maskowanie 1 (Stealth 1)
Koszt aktywacji: aktywowane razem z Dodatkiem Maskującym Włamanie
Implant nadrzędny: Dodatek Maskujący Włamanie
Opłacalność: n/d


Zmniejsza szanse wykrycia hakera o 15%.

Nazwa: Maskowanie 2 (Stealth 2)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Dodatek Maskujący Włamanie
Opłacalność: wysoka


Drugi poziom tego implantu zmniejsza te szanse o 30%!

Nazwa: Maskowanie 3 (Stealth 3)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Dodatek Maskujący Włamanie
Opłacalność: wysoka


45% mniej szans na wykrycie? Szalenie użyteczne. W połączeniu z Fortyfikowaniem na rozsądnym poziomie, Jensen staje się nie do powstrzymania jako haker.


Deus Ex: Human Revolution - Obraz 4

Implanty korpusu:

Nazwa: System Zdrowotny Strażnik RX (Sentinel RX Health System)
Koszt aktywacji: startowe
Implant nadrzędny: n/d
Opłacalność: n/d


Zestaw dwóch ulepszeń, z którymi się startuje. W skrócie: leczenie w momentach, kiedy akurat Jensen nie jest zajęty przyjmowaniem dodatkowych porcji ołowiu.

Nazwa: Kardiowerter – defibrylator (Cardiovertor Defibrillator)
Koszt aktywacji: startowe
Implant nadrzędny: System Zdrowotny Strażnik RX
Opłacalność: n/d


Zapewnia leczenie w chwilach wolnych od walki.

Nazwa: Proteinowa Terapia Angiogenezy (Angiogenesis Protein Therapy)
Koszt aktywacji: startowe
Implant nadrzędny: System Zdrowotny Strażnik RX
Opłacalność: n/d


Jak wcześniejszy implant.

Nazwa: Konwerter Energii Sarif 8 (Sarif Series 8 Energy Converter)
Koszt aktywacji: startowe
Implant nadrzędny: n/d
Opłacalność: n/d


Zestaw "bateryjek" – łącznie całe drzewko wpływa zarówno na ilość baterii (czyli de facto ilość energii, którą możemy podtrzymywać dodatkowe wszczepy), jak i szybkość ich regeneracji. Należy jednak pamiętać, że tylko jedna bateria zregeneruje się samoczynnie – pozostałe trzeba podładować w sposób tradycyjny, czyli zjadając np. batonik.

Nazwa: Podstawowy Poziom Energii (Base Energy Level)
Koszt aktywacji: startowe
Implant nadrzędny: Konwerter Energii Sarif 8
Opłacalność: n/d


Podstawowa wersja tego implantu, zapewnia jedną jednostkę energii.

Nazwa: Poziom Energii 1-3 (Energy Level 1-3)
Koszt aktywacji: 1 punkt za poziom
Implant nadrzędny: Konwerter Energii Sarif 8
Opłacalność: średnia


Każdy kolejny poziom tego ulepszenia dodaje nową jednostkę energii. Pożyteczne, jeśli w krótkim okresie czasu trzeba unieszkodliwić dwóch przeciwników jednocześnie, rozwalić ścianę i przenieść coś ciężkiego. Albo posiada się moduł niewidzialności, który pożera energię w zastraszającym tempie.

Nazwa: Podstawowa Szybkość Ładowania (Base Recharge Rate)
Koszt aktywacji: startowe
Implant nadrzędny: Konwerter Energii Sarif 8
Opłacalność: n/d


Nieużywana bateryjka zostaje po prostu stopniowo – powoli – ładowana za pomocą "wbudowanego" systemu. Na podstawowym poziomie szybkość ładowania jest baaaardzo powolna.

Nazwa: Zwiększenie Szybkości Ładowania 1-2 (Recharge Rate Upgrade 1-2)
Koszt aktywacji: 1 punkt za poziom
Implant nadrzędny: Konwerter Energii Sarif 8
Opłacalność: średnia


Każdy kolejny poziom tego ulepszenia przyśpiesza tempo ładowania baterii, tym samym skracając czas oczekiwania na "pełną baterię".

Nazwa: Zaimplementowana Oddycharka (Implanted Rebreather)
Koszt aktywacji: 2 punkty
Implant nadrzędny: n/d
Opłacalność: niska


Całość jest raczej niezbyt pożyteczna. Możliwość oddychania podczas przebywania w pomieszczeniu z jakimś toksycznym gazem to rzecz przydatna bardzo rzadko – takie miejsca i tak można albo ominąć, albo całkowicie wyłączyć dalszy dopływ gazu. Zaś możliwość dłuższego sprintu to jedna z najmniej przydatnych rzeczy w całej grze.

Nazwa: Odporność Chemiczna (Chemical Resistance)
Koszt aktywacji: aktywowane razem z Zaimplementowaną Oddycharką
Implant nadrzędny: Zaimplementowana Oddycharka
Opłacalność: n/d


Pozwala na oddychanie bez nieprzyjemnych konsekwencji w pomieszczeniu pełnym niezbyt zdrowego powietrza.

Nazwa: Hipernatlenienie 1-2 (Hyper-Oxygenation 1-2)
Koszt aktywacji: 1 punkt za każdy poziom
Implant nadrzędny: Zaimplementowana Oddycharka
Opłacalność: niska


Zupełnie nieprzydatna erzecz. Owszem, trochę głupio, że Jensen może biegać tylko przez około 2 sekundy, ale naprawdę nie warto marnować punktów na te ulepszenia.

Nazwa: System Pirotechniczny "Tafjun" (Typhoon Explosive System)
Koszt aktywacji: 2 punkty
Implant nadrzędny: n/d
Opłacalność: średnia/wysoka


Tajfun to ta fajna rzecz, którą miałeś okazję zobaczyć w akcji podczas początkowej scenki i przechadzki po labolatoriach Sarif z Megan Reed. Jeśli grasz postacią skradającą się, to ten implant jest zupełnie nieprzydatny – poza być może walkami z bossami. Dla fana ciężkich argumentów, Tajfun to rzecz warta uwagi bowiem potrafi wyczyścić całe pomieszczenie pełne wrogów.

Nazwa: Wariant Lekkich Obrażeń (Light Damage Variant)
Koszt aktywacji: aktywowane razem z Systemem Pirotechnicznym "Tajfun"
Implant nadrzędny: System Pirotechniczny "Tajfun"
Opłacalność: n/d


Zabije wszystko, co żywe i znajdzie się w pobliżu Jensena. Aż tyle i tylko tyle.

Nazwa: Wariant Ciężkich Obrażeń (Heavy Damage Variant)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: System Pirotechniczny "Tajfun"
Opłacalność: średnia/wysoka


To samo, tyle że tym razem rozniesie na części zamiennie roboty. Atak tym cackiem zabije również "zwykłych" przeciwników.

Deus Ex: Human Revolution - Obraz 5

Implanty rąk:

Nazwa: Cybernetyczna Proteza Ramion (Cybernetics Arm Prosthesis)
Koszt aktywacji: startowe
Implant nadrzędny: n/d
Opłacalność: n/d


Łącznie aż osiem implantów składa się na to drzewko i całkiem spora ich część jest warta uwagi. Nie oznacza to co prawda, że wszystkie należy czym prędzej aktywować, ale i tak kilka punktów w te wszczepy powinien zainwestować każdy.

Nazwa: Natychmiastowe Unieszkodliwienie (Instant Take-Down)
Koszt aktywacji: startowe
Implant nadrzędny: Cybernetyczna Proteza Ramion
Opłacalność: n/d


Od początku dostępna umiejętność i to bardzo przydatna. Podchodząc odpowiednio blisko przeciwnika (obojętnie, czy zakradając się od tyłu, czy bezceremonialne podchodząc od frontu) Jensen może albo go znokautować albo zabić. Oczywiście unieszkodliwianie celów po cichu jest bardziej opłacalne (więcej doświadczenia). Operacja kosztuje całą jednostkę energii, dlatego warto upewnić się co do stanu "bateryjek" przed każdą próbą wykorzystania tego implantu. Dodatkowo ulepszenie Dopalacz Refleksu pozwala na jednoczesne zajęcie się aż dwoma przeciwnikami na raz.

Nazwa: Przebijanie Ścian (Punch Through Wall)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Cybernetyczna Proteza Ramion
Opłacalność: średnia


Całkiem fajna rzecz – pozwala nie tylko na odkrywanie alternatywnych przejść do niektórych lokacji i pomieszczeń, ale także na odkrycie ukrytych pomieszczeń – wejście do których skutkuje nie tylko zdobyciem łupu, ale także doświadczenia. Należy mieć na uwadze jedną wadę tego ulepszenia – jeżeli za danym fragmentem muru stoi przeciwnik (np. opierając się o ścanę), to Jensen skręci mu przy okazji kark przy przebijaniu tegoż muru. Jeśli więc celujesz w achievementa za niezabijanie przeciwników, zawsze zapisuj przed każdą próbą zepsucia lokalnej zabudowy.

Nazwa: Przesuwanie Ciężkich Przedmiotów (Move/Throw Heavy Objects)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Cybernetyczna Proteza Ramion
Opłacalność: wysoka


Zaskakujące, jak bardzo przydatny jest ten implant. Otwiera jeszcze więcej dodatkowych ścieżek niż Przebijanie Ścian – często bowiem szyby wentylacyjne są ukryte za jakąś ciężką skrzynią albo automatem z napojami. Podsuwając sobie kilka co cięższych przedmiotów można doskoczyć na inaczej niedostępne miejsce. Można też podnieść wieżyczkę i cisnąć nią w przeciwnika. Za cenę jednego punktu, zdecydowanie warto aktywawać tę augmentację i cieszyć się siłą Herkulesa.

Nazwa: Zmniejszenie Odrzutu 1-2 (Recoil Compensation 1-2)
Koszt aktywacji: 1 punkt za poziom
Implant nadrzędny: Cybernetyczna Proteza Ramion
Opłacalność: niska


Do rozważenia tylko przez postaci stawiające na walkę – zmniejszenie odrzutu podczas strzelania nie jest raczej czymś niezbędnym nawet dla nich. Zainwestuj, jeśli naprawdę chcesz zyskać tę odrobinę na celności podczas rozsiewania ton ołowiu.

Nazwa: Udźwig 1-3 (Carrying Capacity 1-3)
Koszt aktywacji: 1 punkt za poziom
Implant nadrzędny: Cybernetyczna Proteza Ramion
Opłacalność: wysoka


Niepozorne, ale bardzo praktyczne – każdy poziom powiększa przestrzeń do wykorzystania w ekwipunku o dwie kolumny. Biorąc pod uwagę, że początkowa zasobność "plecaka" jest zdecydowanie niewystarczająca, wykupienie przynajmniej jednego poziomu tego implantu jest koniecznością

Nazwa: Stabilizator Celowania
Koszt aktywacji: 2 punkty
Implant nadrzędny: n/d
Opłacalność: niska


Mało przydatne drzewko – okazji do zabawy w snajpera nie ma wcale aż tak dużo, a większość celów znajduje się na tyle blisko, że z celowaniem nie powinno być problemów, bez względu na używaną broń.

Nazwa: Stabilizator Celowania 1 (Aiming Motion Control 1)
Koszt aktywacji: aktywowane razem ze Stabilizatorem Celowania
Implant nadrzędny: Stabilizator Celowania
Opłacalność: niska


Zwiększa celność – podczas ruchu "celownik" jest zmniejszony o 50%, pozwalając na bardziej celne strzelanie nawet podczas biegu.

Nazwa: Stabilizator Celowania 2 (Aiming Motion Control 2)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Stabilizator Celowania
Opłacalność: niska


Ruch nie wpływa już na celność – można biec i zaliczać headshoty jednocześnie.

Deus Ex: Human Revolution - Obraz 6

Implanty Oczu:

Nazwa: Wyostrzenie Wzroku (Smart Vision)
Koszt aktywacji: 2 punkty
Implant nadrzędny: n/d
Opłacalność: niska


Ten implant pozwala po prostu na widzenie przez ściany. Średnio przydatne nawet dla postaci skradającej się. Radar powinien zapewnić wystarczająco dużo informacji o położeniu wrogów, aby "wallhack" był zupełnie zbędny.

Nazwa: Projektor Prześwietlający (Wall-Penetrating Imager)
Koszt aktywacji: aktywowane razem z Wyostrzeniem Wzroku
Implant nadrzędny: Wyostrzenie Wzroku
Opłacalność: n/d


Jak w opisie implantu nadrzędnego – zapewnia widzenie przez ściany.

Nazwa: Proteza Siatkówkowa (Retinal Prosthesis)
Koszt aktywacji: startowe
Implant nadrzędny: n/d
Opłacalność: n/d


Początkowe ulepszenie w zupełności wystarcza, pozostałymi implantami z tego drzewka nie warto się zainteresować i lepiej przeznaczyć nadmiarowe punkty na aktywację innych wszczepów.

Nazwa: HUD Siatkówkowy (Retinal HUD)
Koszt aktywacji: startowe
Implant nadrzędny: Proteza Siatkówkowa
Opłacalność: n/d


Początkowy implant wyświetlający HUD. Nic dodać, nic ująć.

Nazwa: Zegar Alarmu (Cooldown Timer)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Proteza Siatkówkowa
Opłacalność: niska


Pozwala na rozpoznanie, kiedy przeciwnik przejdzie ze stanu zaalarmowanego do normalnego patrolowania. Nieprzydatne – radar dostarcza te same informacje (no, może bez licznika).

Nazwa: Osłabiacz Rozbłysków (Flash Suppressant)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Proteza Siatkówkowa
Opłacalność: niska


Na upartego, postać stawiająca na walkę może się zainteresować tym wszczepem – dzięki niemu granaty rozbłyskowe nie będą już oslepiać Jensena. Nadal jednak jest to inwestycja na "dobre" czasy, kiedy nie będzie już na co wydawać punktów Praxis.

Deus Ex: Human Revolution - Obraz 7

Implanty pleców:

Nazwa: Dopalacz Refleksu (Quicksilver Reflex Booster)
Koszt aktywacji: 2 punkty
Implant nadrzędny: n/d
Opłacalność: średnia


Całkiem przydatna rzecz – pozwala na znokautowanie dwóch przeciwników jednocześnie. Zdecydowanie warto zainteresować się tym ulepszeniem, kiedy nie ma nic bardziej palącego i ważniejszego do wykupienia. W końcu możliwość pozbycia się dwóch wrogów na raz to całkiem fajna sprawa.

Nazwa: Jednoczesne Unieszkodliwienie (Multiple Take-Down)
Koszt aktywacji: aktywowane razem z Dopalaczem Refleksu
Implant nadrzędny: Dopalacz Refleksu
Opłacalność: n/d


Jak wyżej.

Nazwa: System Lądowanie "Ikar" (Icarus Landing System)
Koszt aktywacji: 2 punkty
Implant nadrzędny: n/d
Opłacalność: wysoka


Zamiast rozbijać się o fale oceanu, tudzież rozpłaszczać boleśnie na betonowym podłożu, lepiej wykupić "Ikara" i nie przejmować się upadkami z wysokości. Z tym implantem Jensen gwarantuje sobie, że zawsze wyląduje bez uszczerbku na zdrowiu, nawet skacząć w dół zrujnowanego szybu windy. Bardzo przydatne ulepszenie, które przydaje się szczególnie podczas poszukiwania alternatywnych przejść albo eksploracji miejsc trudno dostępnych. Poza tym skraca czas potrzebny na zejście z wysokości – zamiast szukać drabiny albo windy, można po prostu zeskoczyć.

Nazwa: Modulator Prędkości Spadania (Descent Velocity Modulator)
Koszt aktywacji: aktywowane razem z Systemem Lądowania "Ikar"
Implant nadrzędny: System Lądowania "Ikar"
Opłacalność: n/d


Deus Ex: Human Revolution - Obraz 8

Implanty skóry:

Nazwa: Pancerz Skórny (Dermal Armor)
Koszt aktywacji: 2 punkty
Implant nadrzędny: n/d
Opłacalność: niska/średnia


Drzewko, które można uznać za przydatne tylko w przypadku grania postacią lubiącą walkę oraz ustawienia poziomu trudności na najwyższym poziomie. W każdym innym przypadku inwestycja dwóch punktów Praxis w ulepszenia z tej kategorii jest stratą tychże punktów.

Nazwa: Redukcja Uszkodzeń 1-3 (Damage Reduction 1-3)
Koszt aktywacji: 1 poziom aktywowany razem z nadrzędnym, pozostałe: 1 punkt za poziom
Implant nadrzędny: Pancerz Skórny
Opłacalność: niska


Jak wyżej – jeśli nie grasz na najwyższym poziomie trudności i nie biegniesz na przeciwników z pianą w ustach, to nie interesuj się tymi ulepszeniami.

Nazwa: Tarcza EMP
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Pancerz Skórny
Opłacalność: niska


Granaty EMP stają się zupełnie niegroźne. Nie żeby przeciwnicy jakoś często po nie sięgali, ale jeśli nie lubisz tego wrażenia bycia resetowanym – i masz kilka zbędnych punktów – to możesz sięgnąć po ten implant.

Nazwa: System Maskujący (Glass-Shield Cloaking System)
Koszt aktywacji: 2 punkty
Implant nadrzędny: n/d
Opłacalność: wysoka


Bardzo przydatne ulepszenie, które sprawia, że Jensen staje się chwilowo niewidzialny. Brzmi super, czyż nie? Technologia ta ma jeden problem. W zasadzie to dwa. Pierwszy da się załagodzić za pomocą kolejnych poziomów implantów z tej kategorii, a jest nim prądożerność – kilka sekund włączonej niewidzialności potrafi skonsumować zatrważającą ilość energii. Drugi problem, sporo mniejszego kalibru to fakt, że bycie niewidzialnym bynajmniej nie wycisza użytkownika. Co z kolei oznacza, że bieganie wokół nadal może zaalarmować przeciwników.

Nazwa: Trwałość Podstawowa (Base Longevity)
Koszt aktywacji: aktywowane razem z Systemem Maskującym
Implant nadrzędny: System Maskujący
Opłacalność: n/d


Jak wyżej.

Nazwa: Zwiększenie Trwałości 1-2 (Longevity Upgrade 1-2)
Koszt aktywacji: 1 punkt za poziom
Implant nadrzędny: System Maskujący
Opłacalność: wysoka


Jeśli już wykupujesz System Maskujący, grzechem byloby nie wykorzystać kolejnych dwóch punktów na wykupienie całego drzewka. Dzięki temu aktywacja niewidzialności będzie pożerać zauważalnie mniej energii – niemniej, nadal będzie to ilość dość spora, przez co zawsze należy się upewnić, że mamy pełne baterie.

Deus Ex: Human Revolution - Obraz 9

Implanty nóg:

Nazwa: Proteza Nogi (Cybernetics Leg Prosthesis)
Koszt aktywacji: 2 punkty
Implant nadrzędny: n/d
Opłacalność: niska/wysoka


Ostatnie drzewko do rozwinięcia, które posiada zarówno całkiem przydatne implanty, jak i kilka, na które raczej szkoda punktów.

Nazwa: Wydłużenie Skoku (Jump Enhancement)
Koszt aktywacji: aktywowane razem z Protezą Nogi
Implant nadrzędny: Proteza Nogi
Opłacalność: wysoka


Skakanie na 3 metry wzwyż? Tak, oto jedno z tych ulepszeń, które się przydaje naprawdę często. W połączeniu z Systemem Lądowania "Ikar", Jensen staje się mistrzem odnajdywania wszelkich ukrytych i trudno dostępnych miejsc, często przy okazji znajdując dodatkowe przejścia. Nie jest to najtańsze z ulepszeń, ale warte swojej ceny.

Nazwa: Przyspieszenie Biegu (Sprint Enhancement)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Proteza Nogi
Opłacalność: niska


Bezużyteczne – podobnie jak wszczepy pozwalające na dłuższy sprint.

Nazwa: Cichy Bieg (Run Silently)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Proteza Nogi
Opłacalność: niska


Można się tym zainteresować, jeśli wszystkie ważniejsze augmenty są już wykupione, a ty naprawdę lubisz pozostawać niewidzialny bez konieczności nieustannego skradania.

Nazwa: Cichy Bieg (Sprint Silently)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Proteza Nogi
Opłacalność: niska


To samo co wyżej, tyle że pozwala na bieganie wokół bez hałasowania. Nieprzydatne.

Nazwa: Skok/Ciche Lądowanie (Jump/Land Silently)
Koszt aktywacji: 1 punkt
Implant nadrzędny: Proteza Nogi
Opłacalność: średnia


Teoretycznie jedyne użyteczne wyciszenie – skakanie wokół chociażby w celu dostania się do jakiegoś ciekawego miejsca bywa źródłem sporego hałasu. Niemniej, nadal jest to ulepszenie do zostawienia "na później".

Deus Ex: Human Revolution - Obraz 10

Komentarze

Dodaj nowy komentarz:

Reklama

Najnowsze

2016-05-23 Dark Souls III - poradnik, Część druga: Bossowie / Witajcie w drugiej i finalnej części naszego poradnika, w którym skupimy się na samych bossach, czyli największych wyzwaniach czyhających na gracza.
2016-05-09 Dark Souls III - poradnik, część pierwsza - porady ogólne / Ostatnia odsłona serii Dark Souls zdążyła już rozgościć się na rynku, a społeczność graczy skupiona wokół niej rzuciła się na każdy skrawek lore, jaki zdołano odnaleźć.
2016-03-14 Superhot - poradnik do sekretów / Każdy kto grał w Superhot wie, że twórcy tej bardzo ciekawej produkcji umieścili w swoim dziele mnóstwo smaczków, easter eggów i sekretów.
Pokaż pełną listę

Najpopularniejsze

2014-02-11 Deus Ex: Human Revolution / Deus Ex: Human Revolution okazał się jedną z najlepszych gier wydanych w ostatnich latach, a jednocześnie godnym następcą pierwszego Deus Exa.
2013-12-13 Poradnik do Dark Souls - część I / Część pierwsza – świat gry i porady ogólne Dark Souls nie bez powodu jest określane jako jedna z trudniejszych gier, jakie pojawiły się na rynku w ostatnich latach.
2013-09-25 The Cave / Eksplorację tytułowej jaskini czas rozpocząć! Zanim jednak zatopimy się w jej czeluści, kilka informacji wstępnych.
Pokaż pełną listę

Reklama