Facebook
Twitter
YouTube
Steam
Feed
Aplikacja Save!Project
dla Windows
Aplikacja Save!Project
Ta strona wykorzystuje ciasteczka w celu poprawnej realizacji dostarczanych usług i informacji oraz w celach gromadzenia anonimowych informacji statystycznych.
Rozumiem, nie pokazuj tej informacji ponownie.
Zarejestruj się Zaloguj się Jesteś członkiem naszej społeczności?

Dark Souls II - część pierwsza, porady ogólne

OsaX Nymloth / 2014-07-11 / Redakcyjna treść publiczna / Dark Souls II
Dark Souls było jedną z najciekawszych gier, które ukazały się w XXI wieku, nie tylko za sprawą wysokiego poziomu trudności. Owszem, nie była to gra łatwa, ale za to uczciwa. Do bólu – każdy błąd gracza był karany, każdy zły krok natychmiast miał swoje krwawe konsekwencje. Dlatego granie w Dark Souls było po części pokonywaniem własnych barier, walką ze swoimi słabościami, aby za którymś razem wreszcie nie popełnić błędu i po długiej wojnie nerwów móc ogłosić triumf – oczywiście tylko po to, aby zaraz wpakować się na nowe wyzwanie, wymagające poznania, zbadania i dopasowania się.

Dark Souls II - część pierwsza, porady ogólne - Obraz 1


Sequel Dark Souls, który zawitał na PC i konsolach w pierwszym kwartale tego roku również jest trudny. Ba, zawiera w sobie kilka walk, które są naprawdę ciężkie, a niektóre sprawiają, że nie sposób powstrzymać się od rzucania mięsem w monitor. Dwójka wprowadziła kilka zmian w samym systemie walki i sterowaniu, co warto omówić w tej części poradnika. W drugiej skupimy się na samych bossach.

Rozwój postaci:

1. Pamiętasz określone pułapy udźwigu w jedynce, które pozwalały na fast roll i fat roll (szybkie i wolne wykonywanie uników poprzez "toczenie się" postaci)? Zapomnij o nich. Dwójka wprowadza uproszczony system, w którym występują tylko dwa rodzaje tych uników: szybki oraz powolny. Posiadanie udźwigu niższego niż 70% maksymalnego obciążenia zawsze gwarantuje maksymalną szybkość unikania ciosów, podczas gdy każda wartość powyżej to niemiły nikomu fat roll. Jest to pewne uproszczenie, bowiem szybkość uniku jest jeszcze uzależniona od chociażby wysokości cechy Adaptability (Adaptacja).

2. Wykorzystaj to, że możesz mieć aż 70% obciążenia postaci – dopasuj każdy element pancerza, aby uzyskać maksymalną wartość obrony przez rozmaitymi atakami, żywiołami lub magią.

3. Podobnie jak w jedynce, startowa klasa jest tylko bazą dla Ciebie – możesz stworzyć maga startując jako rycerz i vice versa, tylko od Ciebie zależy jak poprowadzisz swoją postać. Startowe klasy potraktuj raczej jako wskazówkę.

4. Musisz wiedzieć, że śmierć teraz oznacza utratę 10% maksymalnej puli punktów życia. Maksymalny spadek wynosi aż 50%, co oznacza, że zatrważająca liczba przeciwników będzie w stanie zabić Twoją postać w kilka sekund, o ile nie zdołasz uniknąć lub zablokować ich ataków.

5. Używaj Human Effigy (Kukła Człowieka), aby negować klątwę – nie marnuj ich jednak, jeśli naprawdę nie musisz. Nie powinno ich zabraknąć, ale i tak są to przedmioty raczej ekskluzywne.

6. W Heide's Tower of Flame możesz odnaleźć pożyteczny pierścień, który blokuje oddziaływanie klątwy i pozwala na zachowanie większego procentu punktów życia. Warto się za nim rozejrzeć, jeśli masz problem z częstymi zgonami.

7. Zainwestuj w Adaptability (Adaptacja), to bardzo przydatny atrybut, który pośrednio zwiększa szybkość poruszania, używania przedmiotów oraz – przede wszystkim – ilość iframe'ów, czyli klatek animacji, w trakcie których postać jest nietykalna podczas wykonywania uników. Nie warto raczej przekraczać granicy 20 punktów.

8. W przypadku Zręczności, Siły i Inteligencji, rozsądną granicą jest 40 punktów.

9. W przeciwieństwie do poprzedniczki, w tej części awansować na kolejne poziomy możesz tylko poprzez rozmowę z Emerald Herald. Na szczęście możliwość teleportacji między ogniskami łagodzi tę niedogodność, nawet pomimo konieczności ciągłego wysłuchiwania "bearer...seek...seek...lest".

10. Do tajemniczej kobiety warto także wracać w przypadku znalezienia odłamka Estusa – wzmocni ona naszą flaszkę, pozwalając na większą liczbę użyć.

Dark Souls II - część pierwsza, porady ogólne - Obraz 2


Sterowanie:

11. Domyślne sterowanie sprawiło, że skoki wykonuje się teraz nieco inaczej – jeśli chcesz uniknąć ciągłego spadania w przepaść, poćwicz korzystanie z nowej techniki. Jeśli bardzo chcesz, możesz powrócić do znanego z jedynki biegnięcia i powtórzenia B (w przypadku kontrolera z Xboxa 360) w opcjach gry.

12. Podczas schodzenia drabiną, przytrzymaj B (X360), aby szybko po niej zjechać. Szybkie ponowne wciśnięcie B, które w jedynce odpowiadało za "ślizgi" w dwójce spowoduje jedynie, że z tejże drabiny spadniesz.

Ekwipunek:

13. Pierścienie można teraz znaleźć w ulepszonych wersjach – jeśli więc odnajdziesz duplikat używanego pierścienia, upewnij się, czy nie jest to przypadkiem wersja +1 lub +2, która jest oczywiście w każdym przypadku nieco lepsza od podstawowej.

14. Jeśli masz problem z brakiem Human Effigy, spróbuj co-opa. Pomóż innym graczom! Za każdą udaną pomoc w pokonaniu bossa, odzyskasz pełnię zdrowa, człowieczeństwo oraz zyskasz sporo dusz do wydania na swoje aktualne potrzeby.

15. Polub się z pochodniami – nie tylko zapewniają one widoczność w ciemnych jaskiniach i kryptach, ale również przydadzą się w kilku konkretnych przypadkach i znacznie ułatwią pewne etapy gry.

16. W tej części uzbrojenie psuje się znacznie częściej – zawsze miej przy sobie przynajmniej drugą, solidną sztukę broni, którą będziesz mógł użyć w razie złamania głównego oręża. Przy znajomości lokacji możesz również przełączyć się na słabszą broń, silniejszą zostawiając na bossa lub wyjątkowo irytujących przeciwników.

17. Noszenie przy sobie kilku proszków do naprawy to także dobry pomysł.

18. Wybór początkowego przedmiotu – w tym przypadku nie ma niczego równie przydatnego jak Master Key, więc wybór jest większy. Przejrzyj dostępne przedmioty i wybierz coś, co najlepiej według Ciebie przyda się na początku. Najlepsze opcje to raczej Pertified Something, które można zamienić w coś znacznie przydatniejszego, zwłaszcza w późniejszej fazie gry.

19. W temacie zamieniania jednych przedmiotów w drugie – na etapie samouczka upewnij się, że znajdziesz gniazdo dwóch... gadatliwych ptaszków. W tej części nie ma żadnych sztuczek, po prostu rzuć im cokolwiek miłego w dotyku i gładkiego, a otrzymasz coś przydatnego.

20. Pokonałeś nowego bossa? Sprawdź, czy przypadkiem jeden z kupców nie posiada nowego asortymentu – warto przynajmniej raz na jakiś czas wpaść do handlarzy w Majuli i przekonać się, czy akurat nie odblokowały się nowe przedmioty.

21. W przypadku Maughlina handlującego pancerzami, warto także wydawać dusze. Po wydaniu 1.000, a następnie 16.000 dusz otrzymasz dostęp do wcześniej zablokowanej części jego asortymentu.

22. Tarcze zapewniające 100% odporności na ataki fizyczne to obecnie rzadkość – tym większa uwagę przykładaj do unikania ataków i studiowania przeciwników!

23. Przeciwnicy są bardziej upierdliwi – łucznicy są celniejsi niż dawniej, a piechotę ciężej zajść od tyłu, aby zadać cios w plecy. Mimo to warto się starać.

24. Jeśli uda Ci się skontrować przeciwnika, nie atakuj go od razu! Niechaj upadnie, a następnie wykonaj atak – spowoduje to aktywowanie animacji, której zakończenie zada olbrzymie obrażenia w porównaniu do zwykłego ataku, który może po prostu przyspieszyć powrót wroga do pozycji walczącej.

25. Pamiętasz jak w jedynce "przewalałeś się" przez te wszystkie wazy i meble? Teraz uważaj, spora część waz jest wypełniona toksynami lub trucizną i przetoczenie się przez nie może zakończyć się bardzo nieprzyjemnie.

26. Nie szarżuj – przeciwnicy znacznie częściej walczą w grupie, a zmniejszona ilość iframe'ów sprawia, że walka nawet z dwójką wrogów jednocześnie potrafi być wyzwaniem.

27. Pharros's Lockstones, to ciekawe "klucze" służące do uaktywniania mechanizmów tego geniusza. Są one dość rzadkie, ale ich użycie często pozwala na odnalezienie skarbów lub wypełnienie małej sadzawki leczącą wodą. Uważaj jednak, w Door of Pharros znajduje się olbrzymia ilość miejsc do włożenia klucza, ale w przeważającej części nie skrywają one niczego poza pułapkami.

28. Ulepszanie broni tym razem działa nieco inaczej – nie ma potrzeby szukania odpowiedniego żaru (Ember) i podarowania go kowalowi, zamiast tego do ulepszania służą specjalne odmiany titanitu. Zwykły pozwala na "fizyczne" ulepszanie broni, pancerzy i tarcz – podczas gdy przykładowo Firedrake Stone zapewnia obrażenia od ognia, kosztem zmniejszenia obrażeń fizycznych. Zastosowanie go zaś na tarczy zapewni jej bonusy do obrony przed ogniem. Pamiętaj, że każdy upgrade zużywa dany titanit, więc upewnij się, że posiadasz odpowiednią liczbę tych rzadkich kamieni.

Dark Souls II - część pierwsza, porady ogólne - Obraz 3


Walka i przeciwnicy:

29. Przeciwnicy są różni i niektórzy mogą być mniej lub bardziej odporni na dany typ obrażeń. Ognistego demona nie ma sensu traktować ognistymi czarami lub mieczem spowitym płomieniem – zamiast tego, użyj innych żywiołów lub broni np. obuchowej.

30. Klątwa nie jest już taka straszna – obecnie za każdym razem, kiedy zostaniesz przeklęty, tracisz 10% maksymalnych punktów życia. Zupełnie jakbyś zginął, co jednak i tak nie jest nawet w połowie tak straszne jak klątwa z jedynki.

31. Unikaj petryfikacji – to teraz jest ten status, którego nie chcesz mieć nałożonego za żadne skarby świata.

32. Posiadaj cokolwiek do ataku na dystans. Jeśli grasz magiem, nie masz problemu. Jeśli grasz wojem, zdobądź łuk. Przyda się w wielu miejscach, gdzie czają się łucznicy i magowie, do których dostęp dla postaci walczącej wręcz jest bardzo utrudniony.

33. Grając magiem zdobądź lornetkę – używając jej możesz celować swoimi czarami, co jest przydatnym trikiem.

Różne:

34. Zaintrygowany trumną pilnowaną przez dwójkę trolli/ogrów w lokacji początkowej? Jeśli z niej skorzystasz i nie masz pojęcia co się zmieniło, lepiej sprawdź zawartość swoich spodni. ;)

35. Jeśli grasz na PC, mam dla Ciebie dwie wiadomości – dobrą i złą. Zła jest taka, że podwojenie ilości klatek na sekundę sprawia, że broń psuje się także dwa razy szybciej niż na konsolach. Dobra: jeśli przejdziesz grę na PC, możesz czuć się lepszy od całego tego konsolowego towarzystwa. ;)

36. Jeśli znajdziesz tajemnicze prochy świętego (Sublime Bone Dust), użyj ich na ognisku w Majuli – wzmocnią siłę leczenia Estusa.

37. Przy niemal dowolnym ognisku można użyć specyficznych przedmiotów: Bonfire Ascetic pozwoli na odrodzenie wszystkich wrogów na danym obszarze na zasadach NG+ w stosunku do obecnego przejścia (np. na NG++ użycie Bonfire Ascetic zaowocuje w lokacji na poziomie NG+++). Można również spalić Human Effigy (Kukła Człowieka), co uniemożliwi zostanie celem inwazji na pewien czas, ale blokuje również możliwość sprowadzania pomocy z innych światów.

38. Przy studni w Majuli warto się na chwilę zatrzymać – uderz ten kamień, a dostaniesz małą niespodziankę. Warto pilnie rozglądać się po okolicy, bowiem w grze znajduje się jeszcze kilka tak ukrytych przedmiotów. A tak na marginesie – nie idź dalej na prawo, bowiem spotkasz Świnie Chaosu. Nie chcesz ich spotkać, naprawdę.

39. Przy okazji Majuli – przeszukaj tę lokację. Nie znajdziesz tam prawie żadnych przeciwników, za to wpadnie w łapy trochę przydatnych rzeczy. Po otrzymaniu klucza do domu kowala oraz rezydencji, dostaniesz dostęp zarówno do usług kowalskich, jak i kilku następnych przedmiotów wartych uwagi.

40. Pamiętaj, że możesz mieć przy sobie nieograniczoną ilość przedmiotów – to, ile masz ciężkich jak stos kamieni pancerzy w plecaku nie ma żadnego znaczenia. Dlatego nie wyrzucaj niczego, jeśli akurat nie masz już danego przedmiotu w ekwipunku.

41. Oczywiście, rozmawiaj z każdym. Tak długo, dopóki nie zaczną się powtarzać. Dowiesz się ciekawych informacji, historii lub nawet otrzymasz przedmiot.

42. Nie konsumuj dusz bossów. A przynajmniej nie podczas pierwszego przejścia gry – można ich użyć do wykonania specjalnych broni lub zaklęć u odpowiednich postaci, które napotkasz podczas gry.

43. Atakuj każdą napotkaną skrzynię. Raz. Primo: nie chcesz znaleźć się w sytuacji, kiedy otwierana skrzynia zamiast skarbami wypełniona jest..zębami. Mimiki to poważne zagrożenie, więc nie ryzykuj i zawsze szturchnij skrzynię przed otwarciem. Nie przesadzaj jednak – jeden atak wystarczy. Kilka zamachów mieczem może zniszczyć pojemnik, a tym samym pozbawić Cię jego zawartości.

44. Skrzynie mogą zawierać także pułapki – jeśli po otwarciu widzisz coś zębatego, zielonego, lub żarzącego się, czym prędzej odskocz na bezpieczną odległość.

Dark Souls II - część pierwsza, porady ogólne - Obraz 4

Komentarze

Dodaj nowy komentarz:

Reklama

Najnowsze

2016-05-23 Dark Souls III - poradnik, Część druga: Bossowie / Witajcie w drugiej i finalnej części naszego poradnika, w którym skupimy się na samych bossach, czyli największych wyzwaniach czyhających na gracza.
2016-05-09 Dark Souls III - poradnik, część pierwsza - porady ogólne / Ostatnia odsłona serii Dark Souls zdążyła już rozgościć się na rynku, a społeczność graczy skupiona wokół niej rzuciła się na każdy skrawek lore, jaki zdołano odnaleźć.
2016-03-14 Superhot - poradnik do sekretów / Każdy kto grał w Superhot wie, że twórcy tej bardzo ciekawej produkcji umieścili w swoim dziele mnóstwo smaczków, easter eggów i sekretów.
Pokaż pełną listę

Najpopularniejsze

2014-02-11 Deus Ex: Human Revolution / Deus Ex: Human Revolution okazał się jedną z najlepszych gier wydanych w ostatnich latach, a jednocześnie godnym następcą pierwszego Deus Exa.
2013-12-13 Poradnik do Dark Souls - część I / Część pierwsza – świat gry i porady ogólne Dark Souls nie bez powodu jest określane jako jedna z trudniejszych gier, jakie pojawiły się na rynku w ostatnich latach.
2013-09-25 The Cave / Eksplorację tytułowej jaskini czas rozpocząć! Zanim jednak zatopimy się w jej czeluści, kilka informacji wstępnych.
Pokaż pełną listę

Reklama