Facebook
Twitter
YouTube
Steam
Feed
Aplikacja Save!Project
dla Windows
Aplikacja Save!Project
Ta strona wykorzystuje ciasteczka w celu poprawnej realizacji dostarczanych usług i informacji oraz w celach gromadzenia anonimowych informacji statystycznych.
Rozumiem, nie pokazuj tej informacji ponownie.
Zarejestruj się Zaloguj się Jesteś członkiem naszej społeczności?

FAQ

Save!Project - pytania ogólne

Q: Jakie są minimalne wymagania sprzętowe, aby móc korzystać z aplikacji Save!Project?
A: Aplikacja Save!Project jest bardzo lekkim programem i może być zainstalowana i z powodzeniem używana nawet na najsłabszym komputerze pracującym pod systemem operacyjnym Windows co najmniej w wersji XP. Zalecamy korzystanie z systemu operacyjnego Windows od wersji Vista w górę tj. Vista, 7, 8, 8.1. Możliwe jest uruchomienie aplikacji na Windows XP, ale niektóre moduły (w szczególności Nagrywarka i HUD) mogą nie działać poprawnie. Do korzystania z aplikacji Save!Project konieczny jest również stały dostęp do sieci Internet.
Q: Czy korzystanie z aplikacji jest płatne?
A: Nie. Aplikacja jest dostępna za darmo. Wszystkie moduły działają bez dokonywania opłat, ale mogą być w rożny sposób ograniczane. Aby w pełni móc korzystać z możliwości jakie daje aplikacja Save!Project wystarczy aktywować konto Premium w serwisie www.saveproject.pl. Po zakończeniu opłaconego okresu ważności konta Premium, funkcjonalności wracają do formy z wersji darmowej.

Jakie konkretnie są różnice między kontem darmowym a Premium?
- W komunikatorze głosowym: dla kont darmowych czas jednorazowego przebywania na kanałach publicznych ograniczony jest do 15 minut. Po tym czasie pojawi się komunikat informujący, że jest to wersja demonstracyjna i zostaniesz usunięty z kanału. Jeśli chcesz kontynuować rozmowę, będziesz musiał ponownie wejść do kanału. Nie dotyczy to kanałów prywatnych grup graczy, gdzie nawet nie posiadając konta Premium możesz przebywać bez ograniczeń. Posiadacze kont Premium nie mają żadnych ograniczeń w korzystaniu z komunikatora głosowego.
- W Nagrywarce i HUDzie: Na nagraniach użytkowników kont darmowych widoczny będzie logotyp Save!Project. Użytkownicy kont Premium nie tylko mogą wyłączyć nasz znak wodny, ale także dodać własny.
- W Menadżerze stanów gier: Użytkownicy posiadający konta darmowe mają ograniczenie do 5 stanów gier przechowywanych na serwerze oraz do 5 plików save w miesiącu pobieranych od innych użytkowników. Konta Premium nie mają żadnych ograniczeń.

Ponadto konto Premium daje znacznie więcej możliwości, m.in. możliwość udziału w konkursach z nagrodami oraz w specjalnych eventach, dostęp do materiałów Premium w serwisie Save!Project, a także wyłączenie reklam.
Q: Coś nie działa tak jak się tego spodziewałem...
A: Pamiętaj, że obecnie aplikacja jest w wersji beta. Jesteśmy świadomi, że dużo rzeczy może wymagać jeszcze dopracowania oraz że czasami może pojawić się błąd. Jednocześnie jesteśmy dumni, że możemy tworzyć aplikację Save!Project razem z graczami. Dlatego każda Twoja uwaga jest dla nas na wagę złota. Nie wahaj się zadać pytanie lub zgłosić błąd korzystając z forum internetowego Save!Project. Zajmiemy się tym tak szybko jak to możliwe.
Q: Kto stoi za powstaniem serwisu i aplikacji Save!Project?
A: Sześć osób połączonych wspólną pasją jaką są gry i wizją stworzenia jednego narzędzia spełniającego wszystkie najważniejsze potrzeby gracza. Na każdego z nas możesz się natknąć podczas wieczornych rozmów na Komunikatorze głosowym Save!Project. Jest to polski, niezależny projekt, niepowiązany z niczym z czym miałeś dotychczas do czynienia, tworzony przez graczy i dla graczy.

Komunikator tekstowy

Q: Czy mogę pisać do osób, które nie są użytkownikami Save!Project?
A: Korzystając z komunikatora Save!Project możesz rozmawiać wyłącznie z użytkownikami Save!Project, zarówno z tymi, znajdującymi się na Twojej liście znajomych, jak i innymi użytownikami.
Q: Czy Komunikator tekstowy Save!Project jest kompatybilny z innymi komunikatorami?
A: Aktualnie komunikator tekstowy nie jest kompatybilny z innymi komunikatorami, ale nie wykluczamy w przyszłości powstania wtyczki umożliwiającej taką komunikację.
Q: Nie widzę nikogo w oknie kontaktów. Dlaczego?
A: Na liście kontaktów domyślnie wyświetlani są Twoi znajomi w ramach serwisu Save!Project. Pusta lista oznacza, że jeszcze nie masz żadnych powiązań z innymi użytkownikami. Aby dodać znajomego do listy kontaktów zaloguj się do swojego profilu w serwisie Save!Project, wejdź do zakładki „Moi znajomi” i wyszukaj osoby, które znasz (Mój S!P > Moi znajomi > szukaj znajomych). Po dodaniu znajomych, na liście kontaktów w komunikatorze tekstowym pojawią się wizytówki dodanych osób. Możesz również użyć wyszukiwarki w samym komunikatorze tekstowym i po wyszukaniu innego użytkownika, klikając prawym przyciskiem myszy wybrać opcję „Zaproś do listy znajomych”.
Q: Czy muszę mieć kogoś na liście znajomych, aby nawiązać z nim rozmowę przez Komunikator tekstowy?
A: Nie. Poza rozmową między znajomymi, komunikator tekstowy Save!Project umożliwia również kontakt z osobami, które nie są naszymi znajomymi, ale posiadają konto w serwisie Save!Project. Aby skontaktować się z taką osobą, wystarczy w polu tekstowym pod listą kontaktów wpisać nazwę użytkownika i wybrać z listy osobę, z którą chcemy się skontaktować.
Q: Jakiś użytkownik cały czas wysyła do mnie wiadomości będące w moim odczuciu spamem. Co mogę z tym zrobić?
A: Wyszukaj tego użytkownika używając wyszukiwarki w dolnej części okna głównego komunikatora tekstowego, kliknij na nim prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję "Zablokuj". Od tej chwili wiadomości od tego użytkownika nie będą do Ciebie docierały. W każdej chwili możesz też odblokować tego użytkownika wybierając opcję "Odblokuj".
Q: Kiedyś znajomy przesłał mi informacje, których teraz potrzebuję. Jak znaleźć taką wiadomość?
A: Wejdź w archiwum komunikatora tekstowego (przycisk na dole głównego okna komunikatora tekstowego) i wybierz użytkownika z którym była ta rozmowa. Jeśli pamiętasz jakieś słowo lub słowa użyte wtedy w danej wiadomości możesz w łatwy sposób wyszukać wiadomość wpisując słowa kluczowe w okienko wyszukiwania na dole okna archiwum. Możesz zawęzić zakres wyszukiwania ustalając ramy czasowe rozmowy.
Q: Planuję format dysku, a nie chcę utracić wiadomości z komunikatora tekstowego. Czy mogę zrobić coś aby je zachować?
A: W archiwum znajduje się przycisk "Zapisz do pliku". Plik z rozmową zapisuje się w formacie html. Aby odczytać zapis rozmowy należy użyć przeglądarki internetowej. Niestety nie ma opcji importu zapisanych rozmów do komunikatora.
Q: Zainstalowałem aplikację na kilku komputerach, czy moje rozmowy będą się synchronizowały między nimi?
A: Nie, całe archiwum jest przechowywane lokalnie na dysku.

Grupowy komunikator głosowy

Q: Czym różni się Komunikator głosowy Save!Project od innych komunikatorów?
A: Komunikator głosowy Save!Project powstał z myślą o graczach. Na tle innych komunikatorów wyróżnia się wysoką jakością połączenia,niskim zużyciem zasobów systemowych oraz łącza internetowego. Ponadto sam Komunikator głosowy jest ściśle połączony z portalem społecznościowym dla graczy Save!Project. Rozmawiając z jakimś użytkownikiem przez Komunikator głosowy masz możliwość obejrzenia jego profilu na portalu, a należąc do grupy graczy możesz korzystać z jej prywatnego kanału w Komunikatorze. Należąc do kilku grup graczy wystarczy tylko zmienić kanał, aby zacząć rozmowę z członkami innej swojej grupy. Warto również zwrócić uwagę na opcje umożliwiające ustawienie akustyki pojedynczego użytkownika, nie tylko obejmujące wzmocnienie dźwięku, ale także umiejscowienie go w przestrzeni.
Q: Czy, a jeśli tak to jakie, są różnice w komunikatorze głosowym dla kont darmowych i kont Premium?
A: Komunikator głosowy dla kont darmowych ma dokładnie te same funkcje co jego pełna wersja (dla kont Premium). Jedyną różnicą jest ograniczenie czasu połączenia na kanałach publicznych do 15 minut w przypadku kont darmowych. Po upływie 15 minut pojawi się komunikat informujący o upływie czasu i Komunikator głosowy zostanie wyłączony. W celu kontynuowania rozmowy będziesz musiał ponownie włączyć ten moduł. Ograniczenie to nie ma zastosowania do kanałów grupowych - jeśli grupa graczy opłaciła Premium dla grup i posiada swój kanał prywatny, to możesz z niego korzystać bez ograniczeń czasowych, nawet jeśli sam posiadasz konto darmowe. Użytkownicy posiadający konta Premium nie mają żadnych ograniczeń czasowych w korzystaniu z Komunikatora głosowego na kanałach publicznych.
Q: Jednego użytkownika słyszę ciszej niż innych. Jak temu zaradzić?
A: Użyj opcji akustycznych aby dostosować nie tylko siłę dźwięku, ale również wirtualnie ulokować użytkownika w przestrzeni. Aby uruchomić opcje akustyczne kliknij prawym przyciskiem myszy na użytkowniku i wybierz "Opcje akustyczne" z menu kontekstowego. Ustawienia dotyczące akustyki innego użytkownika zapisują się w Twoim profilu, nie musisz ich za każdym razem ustawiać.
Q: Na kanał wszedł tzw. troll i przeszkadza w grze. Co można zrobić w takiej sytuacji?
A: Wszystko zależy od tego jakie masz uprawnienia. Jeśli jesteś operatorem kanału możesz taką osobę usunąć z kanału. W tym celu użyj opcji "Wyrzuć z kanału" klikając na danej osobie prawym przyciskiem myszy. Jest jednak prawdopodobieństwo, że osoba ta wróci. Możesz również utworzyć nowy kanał, gdzie wymagane będzie hasło i zaprosić pozostałe osoby do tego kanału. Jest jeszcze jedno, bardzo proste rozwiązanie - wycisz tego użytkownika, klikając na nim dwukrotnie lewym przyciskiem myszy.
Q: Należę do kilku grup graczy. Jakie są korzyści z korzystania Komunikatora głowowego Save!Project i opłacenia konta Premium dla grup?
A: Opłacając konto Premium dla grupy, grupa graczy otrzymuje swój własny kanał w Komunikatorze głosowym. Przewaga takiego rozwiązania nad korzystaniem z kanałów publicznych jest znacząca - prywatny kanał grupy jest dostępny wyłącznie dla jej członków. Nikt spoza grona członków grupy nie widzi tego kanału w drzewku Komunikatora głosowego i nie ma możliwości do niego wejść. Warto również pamiętać, że tworzone podkanały w ramach kanałów publicznych są tymczasowe - po ich opuszczeniu zostają one usunięte, a prywatny kanał grupy jest kanałem stałym, zawsze widocznym dla członków grupy na górze drzewka kanałów. Ponadto, z prywatnego kanału grupy graczy mogą bez limitów czasowych korzystać również ci członkowie, którzy z różnych powodów nie mają konta Premium. Dodatkowo, jeśli użytkownik jest członkiem kilku grup zarejestrowanych w ramach Save!Project wystarczy, że zmieni on kanał, aby zacząć rozmowę z członkami innej grupy, do której należy. Nie ma konieczności przelogowania się na inny komunikator, z którego korzysta ta druga grupa. Warto też nadmienić, że Save!Project to nie tylko Komunikator głosowy, ale również cały zestaw narzędzi umożliwiający zarządzanie grupowymi rozgrywkami. Mając grupę graczy warto zainteresować się także modułem Organizatora rozgrywek, Terminarzem gracza czy Komunikatorem tekstowym, ale również samym portalem społecznościowym Save!Project i możliwościami jakie daje profil grupy graczy (tablica, zarządzanie podgrupami itp.).
Q: Należę do kilku grup, a tylko niektóre mają swój kanał w komunikatorze głosowym – dlaczego?
A: Przede wszystkim wyłącznie grupy graczy mogą mieć swój własny kanał. Grupy fanów oraz Kluby gracza nie mają możliwości wykupienia prywatnego kanału w komunikatorze głosowym. Osoby należące do tych grup mogą korzystać z kanałów publicznych Komunikatora. Należy pamiętać również o tym, że grupa graczy musi opłacić konto Premium dla grup, aby móc korzystać z prywatnego kanału grupowego.
Q: Mam słabe łącze internetowe. Co mogę zrobić, aby zoptymalizować jakość połączenia?
A: Wejdź w ustawienia Komunikatora głosowego, a następnie w Zaawansowane. Masz możliwość ustawienia częstotliwości próbkowania oraz jakości kodowania dźwięku. Ustawienie obu opcji na niższym poziomie sprawi, że komunikator wykorzystywał będzie łącze internetowe w mniejszym stopniu.
Q: Czy jest możliwość utworzenia własnego prywatnego kanału nie będąc w grupie graczy?
A: Tak, ale tylko tymczasowego w ramach kanałów publicznych. Oznacza to, że kanał będzie widoczny dla wszystkich. Możesz włączyć wymaganie hasła, aby dostęp do kanału miały tylko upoważnione osoby. Ponadto kanał ten zniknie jeśli wyjdzie z niego ostatnia osoba - jest to kanał tymczasowy. Pamiętaj również, że jeśli nie masz konta Premium czas jednorazowego połączenia wynosi 15 minut. Po tym czasie będziesz musiał ponownie włączyć Komunikator głosowy.
Q: Należę do grupy graczy. Jak mogę aktywować prywatny kanał grupowy?
A: Prywatny kanał Twojej grupy będzie aktywowany automatycznie po opłaceniu konta Premium dla grup. Aby tego dokonać wejść do profilu wybranej grupy graczy. W podglądzie profilu, pod nazwą i awatarem znajdziesz pole "Typ konta grupy graczy", a poniżej odnośnik do przedłużenia konta grupy graczy. Po jego kliknięciu należy wybrać odpowiadającą metodę płatności oraz czas, na jaki ma być aktywowane konto Premium dla grupy. Dalej należy postępować zgodnie z wyświetlanymi przez operatora płatności instrukcjami.

Menadżer stanów gier

Q: Czy menadżer stanów gier obsługuje wszystkie gry na PC?
A: Nie, ale ciągle pracujemy nad tym, aby lista była jak najbardziej kompletna i jak najwięcej tytułów dało się obsłużyć. W niektórych przypadkach jest to jednak niemożliwe, w pozostałych – zalecamy cierpliwość.
Q: Czy znajdę gdzieś listę jakie gry aktualnie obsługuje Menadżer stanów gier?
A: Tak. Lista taka dostępna jest tutaj i jest aktualizowana minimum raz w tygodniu.
Q: Dlaczego Menadżer stanów gier nie widzi tytułów, które mam zainstalowane na komputerze i wpisanych na listę gier obsługiwanych?
A: Powodów może być kilka. Być może wkradł się błąd w skrypt obsługujący daną grę lub Menadżer jeszcze nie obsługuje gier z platform Steam/Origin/UPlay. Przypominamy również, że Menadżer stanów gier obsługuje tylko gry oryginalne. Jeśli napotkasz podobny problem, będziemy wdzięczni jeśli zgłosisz ten fakt ekipie Save!Project pisząc w odpowiednim dziale na naszym forum internetowym lub bezpośrednio do nas na adres info@saveproject.pl , opisując o jaką grę chodzi oraz podając dodatkowe informacje dotyczące gry oraz środowiska.
Q: Menadżer stanów gier wykrywa moje gry (są widoczne na liście obsługiwanych gier), ale lista stanów gier dla tej gry jest pusta. Dlaczego?
A: Menadżer stanów gier korzysta z domyślnej ścieżki zapisu stanów gry dla danego tytułu. Jeśli zmieniłeś domyślną ścieżkę Menadżer nie znajdzie plików save. Jeśli zostałeś przy domyślnej ścieżce, a mimo to stany gry nie są widoczne to jest to prawdopodobnie spowodowane błędem w skrypcie do obsługi danej gry. Daj nam znać o zaistnieniu błędu pisząc na adres info@saveproject.pl podając tytuł gry oraz ewentualnie ścieżkę zapisu stanów gier. Naprawimy to tak szybko jak to możliwe.
Q: Kiedy będzie obsługiwana większa ilość tytułów?
A: Pracujemy w pocie czoła i robimy co możemy, aby Menadżer stanów gier obsługiwał tyle gier ile to tylko możliwe. Jeśli chciałbyś, aby na liście obsługiwanych gier pojawiły się jakieś konkretne tytuły, poinformuj nas o tym pisząc na adres info@saveproject.pl – zajmiemy się nimi priorytetowo.
Q: Czy Menadżer stanów gier różni się czymś w wersji darmowej oraz w wersji dla użytkowników Premium?
A: Tak. Użytkownicy nieposiadający konta Premium mogą pobrać 5 stanów gier w miesiącu od innych użytkowników serwisu oraz przechowywać na serwerze do 5 własnych stanów gier. Pobieranie własnych stanów gier nie jest limitowane. Użytkownicy Premium nie mają żadnych limitów ilości stanów gier pobieranych od innych użytkowników ani limitu ilości własnych stanów gier przechowywanych na serwerze.
Q: Czy mogę jednocześnie wyeksportować więcej niż jeden stan gry?
A: Menadżer stanów gier dopuszcza jedynie eksport pojedynczych stanów gier. Aby wyeksportować stan gry na serwer należy zaznaczyć pożądany plik i nacisnąć „Eksportuj”. Jeśli użytkownik chce wyeksportować więcej niż jeden plik, procedurę należy powtórzyć dla każdego z nich.
Q: Czy moje stany gier są widoczne dla wszystkich użytkowników?
A: Nie. Domyślnie są one widoczne tylko dla Ciebie. Możesz udostępnić stany gier innym użytkownikom przez zaznaczenie opcji "Udostępnij ten stan gry innym użytkownikom serwisu Save!Project."w oknie danego stanu gry w swoim profilu użytkownika (Mój S!P > Moje konto > Podgląd profilu > Pliki: Stany gier > "+" przy nazwie stanu gry). Udostępnione stany gier pojawią się wtedy w profilu gry w Katalogu gier pod opisem gry. W każdej chwili możesz wyłączyć udostępnianie stanów gry odznaczając wspomnianą opcję.
Q: Potrzebuje plik save z danej gry, gdzie mam szukać stanów gry od innych użytkowników?
A: Wejdź do Katalogu gier w serwisie Save!Project. Wyszukaj dany tytuł. Stany gier są w dolnej części profilu, pod opisem gry. Jeśli pod profilem gry nie ma żadnych stanów gry oznacza to, iż żaden użytkownik nie udostępnił swoich plików save. Bądź pierwszy – podziel się swoimi osiągnięciami.
Q: Chciałem pobrać stan gry. Po kliknięciu Pobierz zapisał mi się plik z rozszerzeniem .gsp. Co dalej?
A: Do obsługi stanów gry konieczne jest zainstalowanie aplikacji SaveProject. Po pobraniu z serwisu Save!Project pliku ze stanem gry (z rozszerzeniem .gsp) należy go uruchomić. O całą resztę zadba aplikacja dodając stan gry w odpowiednie miejsce na dysku.
Q: Pobrałem plik .gsp z zapisem stanu gry, ale on nie działa. Co może być przyczyną?
A: Możliwe, że plik jest uszkodzony lub z innego powodu „nie pasuje” do Twojej wersji gry. Być może autor stanu gry używał modów, których Ty nie masz lub odwrotnie.
Q: Wyeksportowałem stany gier na serwer. Czy mam do nich dostęp tylko z poziomu aplikacji?
A: Nie. Wchodząc w swój profil w serwisie Save!Project masz dostęp do wszystkich swoich stanów gier. Z poziomu strony internetowej możesz zmieniać nazwy plików, dodać opis, udostępniać pliki innym użytkownikom oraz kasować niepotrzebne stany gry.
Q: Mam konto Premium i wyeksportowałem kilkadziesiąt stanów gier. Co się stanie jeśli wygaśnie mi konto Premium?
A:. Nic. Twoje stany gier są bezpieczne, nie zostaną wykasowane, ani w inny sposób zablokowane. Posiadając konto darmowe nie możesz jednak dodawać żadnych nowych stanów gier.
Q: Mam inny problem związany z obsługą Menadżera stanów gier. Gdzie mogę uzyskać pomoc?
A: Polecamy opisać problem na naszym forum internetowym w dziale dotyczącym Menadżera stanów gier. Rozwiązanie problemu oraz ewentualne sugestie opublikujemy pod Twoim postem tak szybko jak to możliwe. Publikacja problemu na forum to również ukłon w stronę rozwijającej się społeczności Save!Project. Być może ktoś inny ma, lub będzie miał, podobny problem.

Nagrywarka i HUD

Q: Nie mogę wyłączyć oznaczania nagrania znakiem wodnym Save!Project. Dlaczego?
A: Tylko użytkownicy posiadający aktywowane konto Premium mają możliwość wyłączenia logotypu Save!Project lub nałożenia własnego znaku wodnego. Dla użytkowników posiadających konto darmowe opcja ta jest nieaktywna.
Q: Czym jest nakładka Head-Up Display i jaką rolę odgrywa w Nagrywarce obrazu i dźwięku?
A: Nakładka Head-Up Display jest niewidoczną warstwą nałożoną na okno gry, wyświetlającą przydatne użytkownikowi informacje m. in. wskaźniki użycia czasu procesora oraz pamięci podczas gry, aktualną ilość FPS, a także informacje pochodzące z samej aplikacji takie jak rozpoczęcie czy zakończenie nagrywania, wejście nowego użytkownika na kanał w Komunikatorze głosowym lub otrzymanie wiadomości w komunikatorze tekstowym. Jest to wygodne narzędzie dlatego polecamy włączyć Nagrywarkę nawet jeśli nie masz w planach nagrywania filmów z gry.
Q: Nagrywarka nie aktywuje się podczas uruchomienia gry. Co może być przyczyną?
A: Nagrywarka i HUD obsługują większość gier wykorzystujących OpenGL oraz DirectX. Niestety może zdarzyć się tak, że z różnych przyczyn dana gra nie będzie obsługiwana. Być może tak jest w Twoim przypadku. Będziemy wdzięczni jeśli poinformujesz nas o tym fakcie, tak abyśmy mogli udoskonalić aplikację.
Q: Nagranie przy użyciu kompresji obrazu nie jest takiej jakości jakiej się spodziewałem. Co mogę z tym zrobić?
A: Jakość nagrania zależy od dwóch czynników. Pierwszym jest wydajność Twojego komputera, a zwłaszcza karty graficznej. Wolniejsze komputery mogą nie radzić sobie z kompresją w czasie rzeczywistym. Drugim bardzo istotnym czynnikiem jest użyty kodek oraz jego odpowiednie ustawienie. Save!Project nie posiada własnego kodeka, a widoczne na liście są jedynie kodeki zainstalowane na komputerze użytkownika. Radzimy śledzić odpowiedni dział na naszym forum internetowym, gdzie zarówno ekipa Save!Project jak i użytkownicy bardziej obeznani z tematem radzą jakich kodeków użyć oraz jak je odpowiednio skonfigurować, aby Nagrywarka nagrywała filmy wysokiej jakości.
Q: Chcę nagrywać video z komentarzem. Jak powinienem ustawić Nagrywarkę, aby nagrywać jednocześnie dźwięk z gry i własny głos?
A: Jeśli używasz systemu operacyjnego Windows Vista lub nowszego (7, 8, 8.1) możesz skorzystać z opcji Windows Audio Session API umożliwiającej jednoczesne nagrywanie dźwięku z gry oraz głosu użytkownika. Jest to tryb automatyczny więc nie jest konieczna żadna konfiguracja. W tym przypadku wymagane jest, aby sterownik mikrofonu mógł pracować w trybie stereo. W przeciwnym przypadku mogą pojawić się problemy z nagrywaniem dźwięku z mikrofonu. Gdy sterownik mikrofonu obsługuje wyłącznie tryb mono, używasz Windows XP lub z innych powodów tryb Windows Audio Session API nie działa tak jak należy, powinieneś użyć bardziej zaawansowanej opcji, wymagającej od Ciebie odpowiedniej konfiguracji Urządzenia nagrywającego dźwięk. W ustawieniach dźwięku Nagrywarki wybierz „Urządzenie do nagrywania dźwięku” i dalej „Miks stereo” (może występować pod inną nazwą, w zależności od producenta sterowników). W zasobniku systemowym kliknij prawym przyciskiem myszy na ikonkę głośnika i wybierz „Urządzenia do nagrywania”. Tam możliwa jest konfiguracja wybranego urządzenia odpowiadająca Twoim potrzebom. W Internecie znajdziesz dużo poradników jak poprawnie skonfigurować urządzenie do nagrywania.

Organizator rozgrywek

Q: Czym jest i jak działa moduł Organizatora rozgrywek?
A: Jest to prosty i intuicyjny moduł umożliwiający planowanie rozgrywek z innymi osobami lub grupami. Jeśli lubisz grać w gry typu multiplayer, ale nie lubisz tracić czasu na szukanie kompana do wspólnej gry, to jest to narzędzie dla Ciebie. Z wyprzedzeniem utwórz wydarzenie o odpowiadającej Ci porze i poinformuj o tym znajomych. Jeśli Twoim znajomym (lub zupełnie obcym osobom przeglądającym akurat Organizator rozgrywek) będzie pasował termin oraz zaproponowana przez Ciebie gra, mogą zadeklarować swój udział w utworzonej przez Ciebie rozgrywce. Teraz wystarczy już tylko o umówionej porze uruchomić moduł Komunikatora głosowego i oddać się przyjemności płynącej ze wspólnej gry. Jeśli jestem liderem lub moderatorem grupy graczy możesz dodawać nowe rozgrywki grupowe (np. mecze, sparingi między grupami graczy) lub deklarować udział swojej grupy w utworzonych przez inną grupę wydarzeniach. Wszyscy członkowie Twojej grupy będą widzieli informację o rozgrywce zarówno w Organizatorze rozgrywek jak i w swoim Terminarzu gracza.
Q: Chcę utworzyć rozgrywkę. Czy są jakieś zalecenia jak to powinno wyglądać, aby skutecznie znaleźć kompana do wspólnej gry?
A: Przede wszystkim w tytule powinien być podany tytuł gry oraz ewentualnie dodatkowe informacje możliwe do przedstawienia w formie skrótu, tak aby jeden rzut oka użytkownika pozwolił na stwierdzenie czy jest on zainteresowany daną rozgrywką. W polu Opis powinny znaleźć się bardziej szczegółowe informacje odnoście spotkania, gry czy nawet zarys taktyki w przypadku gier z trybem kooperacji. Pamiętaj również, aby dobrze zaplanować ilość graczy mogących wziąć udział w rozgrywce, gdyż późniejsza edycja ilości dostępnych miejsc nie jest możliwa. Lepiej utworzyć jedno czy dwa rezerwowe miejsca niż potem musieć szukać brakujących osób. Warto również z biegiem czasu edytować opis tak, aby był on najbardziej aktualny, a zainteresowane udziałem w rozgrywce osoby mogły zweryfikować czy są potrzebne (np. informacja o rolach osób biorących udział w wydarzeniu przykładowo: „User1 – Healer1; User2-dps1; (...) User3 i User8-dps rezerwa; brakuje jeszcze 1 Healera”).
Q: Chcę dołączyć do rozgrywki. Jak mogę zadeklarować swój udział?
A: To bardzo proste. Jeśli znalazłeś na liście dostępnych rozgrywek (górna tabela) rozgrywkę, w której chciałbyś wziąć udział, wystarczy zaznaczyć tę pozycję i wybrać opcję „Zarezerwuj miejsce” znajdującą się pod tabelą. Jeśli jesteś liderem lub moderatorem grupy graczy masz możliwość deklarowania udziału swojej grupy w rozgrywkach z przeznaczeniem dla grup graczy. Działa to dokładnie tak samo jak rezerwacja miejsca w rozgrywkach dla graczy indywidualnych.
Q: Należę do grupy graczy i chcę zaplanować rozgrywkę grupową. Dlaczego nie mogę dodać rozgrywki dla grup graczy?
A: Jedynie liderzy i moderatorzy grup graczy mogą tworzyć i deklarować udział ich grupy i już istniejących rozgrywkach grupowych. Jeśli nie masz takich uprawnień, a chciałbyś dodać rozgrywkę to skontaktuj się z liderem lub moderatorem swojej grupy, aby zrobił to za Ciebie. Udział w rozgrywkach jest zaznaczany również w Terminarzu każdego członka grupy, dlatego tylko osoby, które zarządzają grupami mogą decydować o udziale grupy w tego typu wydarzeniach, aby nie tworzyć niepotrzebnego zamieszania i bałaganu w Terminarzach graczy.
Q: Chcę zrezygnować z udziału w rozgrywce. Jak mogę usunąć ją ze swojej listy?
A: Wystarczy zaznaczyć daną rozgrywkę na liście Twoich rozgrywek (dolna tabela) i wybrać opcję „Zwolnij miejsce”. Rozgrywka zostanie usunięta z listy Twoich rozgrywek. Pamiętaj jednak, że jeśli jesteś jedyną osobą zapisaną do tej rozgrywki to rezygnacja z udziału w niej jest równoznaczna z usunięciem rozgrywki z Organizatora rozgrywek.
Q: Chcę usunąć dodaną przeze mnie rozgrywkę, ale nie widzę opcji usuń. Co powinienem zrobić?
A: Jeśli ktoś dołączył do utworzonej przez Ciebie rozgrywki to nie możesz jej już usunąć. Jeśli nie chcesz brać w niej udziału, zwyczajnie ją opuść przez wybranie opcji „Zwolnij miejsce”. Jeśli jednak jesteś jedyną osobą zapisaną do danej rozgrywki to zwolnienie miejsca jest równoznaczne z usunięciem tej pozycji z Organizatora rozgrywek.
Q: Chcę edytować rozgrywkę. Jakie zmiany są dopuszczalne? Dlaczego czasami przycisk edycji jest nieaktywny?
A: Przede wszystkim jedynie osoba, która utworzyła wydarzenie może je edytować. Jeśli organizator opuści rozgrywkę to nikt inny nie ma możliwości edycji. Jeśli to Ty utworzyłeś rozgrywkę to jedyne opcje, które możesz zmienić to tytuł, opis oraz data rozgrywki. Przeznaczenie rozgrywki (dla graczy indywidualnych czy grup graczy) oraz ilość miejsc nie mogą ulec zmianie. Jeśli chcesz zmienić przeznaczenie rozgrywki lub zmienić ilość miejsc to jedynym rozwiązaniem jest utworzenie nowego wydarzenia i opuszczenie dotychczasowego.

Terminarz gracza

Q: Czym jest terminarz gracza i jakie płyną korzyści z korzystania z tego modułu?
A: Terminarz gracza jest modułem umożliwiającym zarządzanie czasem rozrywki, zwłaszcza w przypadku, gdy gracz należy do kilku różnych grup graczy. W Terminarzu gracza w przystępny sposób wyświetlają się wszystkie wydarzenia dotyczące użytkownika - zarówno te dodane przez niego (niekoniecznie związane z grami komputerowymi) jak i te utworzone przez liderów grup, do których należy użytkownik. Dodatkowo, kiedy gracz deklaruje udział w jakiejś rozgrywce korzystając z Organizatora rozgrywek, do Terminarza gracza zostaje dodane nowe, odpowiadające tej rozgrywce wydarzenie.
Q: Jak mogę dodawać wydarzenia do terminarza?
A: Dodawanie nowych wydarzeń możliwe jest obecnie wyłącznie z poziomu strony internetowej. W aplikacji wystarczy kliknąć na przycisk „Zarządzaj”, aby przenieść się do swojego profilu i móc dodawać, usuwać lub edytować wydarzenia. Ponadto, dodawanie wydarzeń następuje automatycznie poprzez zadeklarowanie udziału w grze w danym terminie za pośrednictwem Organizatora rozgrywek.
Q: Czy opcja obsługi wydarzeń (dodawanie, usuwanie, edycja) będzie dostępna z poziomu aplikacji?
A: Planujemy rozszerzyć możliwości Terminarza gracza w aplikacji Save!Project o takie opcje, ale dopiero w następnej wersji aplikacji Save!Project. Obecnie dodawanie, usuwanie i edycja wydarzeń możliwe jest wyłącznie z poziomu strony internetowej. Nie dotyczy to wydarzeń zaimportowanych z Organizatora rozgrywek (poprzez zadeklarowanie udziału w rozgrywce), gdzie usunięcie wydarzenia z Terminarza może się odbyć wyłącznie przez rezygnację z udziału w danym wydarzeniu w Organizatorze rozgrywek.
Q: Nie korzystałem wcześniej z terminarza, a mam w nim zaznaczone jakieś wydarzenia. Dlaczego?
A: Terminarz jest narzędziem dzięki któremu nie musisz pamiętać o wszystkim. Nie chodzi wyłącznie o Twoje indywidualne wydarzenia, ale również o wydarzenia w grupie do której należysz. Jeśli w terminarzu jednej z grup pojawiło się wydarzenie (np. mecz z inną grupą) będziesz o tym wiedział przeglądając własny terminarz, bez potrzeby przechodzenia do profilu tej grupy. Podobnie, jeśli zapiszesz się (Ty jako gracz indywidualny lub Twoja grupa) do udziału w jakiejś rozgrywce za pośrednictwem Organizatora rozgrywek – taki wpis pojawi się w Twoim terminarzu pod odpowiednią datą.
Q: Czy jest możliwość filtrowania wydarzeń w Terminarzu?
A: Nie. W terminarzu wyświetlane są wszystkie wydarzenia dotyczące gracza. Opcja filtrowania wydarzeń aktualnie nie jest dostępna. Możliwe, że zostanie ona dodana w następnej wersji aplikacji Save!Project.